مجله اینترنتی پویش

banner ads
banner ads

معرفی رشته چاپ

معرفی رشته چاپ چاپ؛ يعني تمدن؛ يعني پيشرفت؛ يعني عامل رشد و شكوفايي و گسترش و حفظ علم و فرهنگ و ادب؛ صنعتي كه گذشته رابه حال و حال را به آينده پيوند داده است. صنعت چاپ در طي دهه‌هاي اخير با رشد و گسترش روزافزوني روبرو بوده است؛ بويژه در طول دهه 80 كه انقلاب چاپ الكترونيك، موج شديدي در ديجيتالي كردن فرآيندهاي صنعت چاپ ايجاد كرد. در واقع ديجيتالي شدن هنرهاي گرافيكي، پتانسيل‌هاي بيشتري را در صنعت چاپ نمايان ساخته است. نوآوري‌هاي جديد و مهم در عرصه فن‌آوري ديجيتال، باعث كوتاه شدن مسير انتقال و تكامل صنعت چاپ از مهارت‌هاي اوليه و فعلي آن به سوي فن‌آوري‌هاي جديد شده است. سيستم‌هاي چاپ ديجيتالي، دستگاه‌هاي چاپ با قابليت‌ چاپ مستقيم تصاوير، فن‌آوري چاپ غيرضربه‌اي، چاپ در زمان نياز و ...، همگي نشان دهنده تجهيزات و امكانات جديد و بازارهاي جديد صنعت چاپ است. از همين‌رو امروزه صنعت چاپ را نمي‌توان همچون گذشته به روش استاد و شاگردي فرا گرفت و لازم است مدير يك چاپخانه يا ناظر چاپ، اين صنعت مهم و حياتي را كه هم جنبه فني و هم جنبه هنري دارد، به صورت آكادميك بياموزد .وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بر پايه همين نياز، در سال گذشته، رشته چاپ را به عنوان يكي از رشته‌هاي گروه آزمايشي هنر در دانشگاه هنر ارائه كرد.در رشته چاپ، دانشجويان با سه مرحله پيش از چاپ، چاپ و پس از چاپ آشنا مي‌شوند و در نهايت مي‌توانند يك محتواي گرافيكي يا بصري را بر روي يك محصول فيزيكي پياده سازند.

برچسب ها

, ,

معرفی رشته مطالعات زنان

معرفی رشته مطالعات زنان

سخن از زن ، سخن تازه اي نيست. بيگمان ازآن زمان كه بشر تكلم آموخت و آن را به سمت هنر نبشتاري گسيل داد، از زن به عنوان يكي از اركان خلقت ياد نموده است.

خدا انسان را آفريد و آن را در دو جنس زن و مرد احسن تقويم نمود و حضرتش به خود تبارك فرستاد.از آن زمان هركس از دريچه اي به زن نگريست.او را در قالب وصف گاه تا مرحلة الوهيت تقديس نمود و به ستايشش پرداخت و گاه ... تقبيحش نمود. در عين حال سخن از حقوق زن هميشه نو است چرا كه نشان از امري است فرو گذاشته شده كه رنگ بي توجهي و داغ بغض را مي نماياند و حاكي از كم انگاشتن و نا انگاشتن است.

به راستي چرا بايد از حقوق زن صحبت نمود و چرا بايدآن را به جامعة دانشگاهي سپرد ؟ و چرا در  دين مبين اسلام بر صحبت از زن و حقوق او تاْكيد شده آنچنانكه سوره اي مستقل از كتاب وحي را به خود اختصاص داده است؟

خوشبختانه در ايران اسلامي با نهادينه شدن انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل حساسيت و توجه ويژة امام به مسائل زنان را شاهد بوده ايم.امام خميني در گفتار و در عمل با مهارت و درايت اصول موضوع حقوق زنان و اصلاح و بهبود وضعيت آنان را جزء استراتژيهاي اساسي انقلاب اسلامي و يكي از محورهاي بازگشت به اسلام ناب محمدي (ص) معرفي نموده اند و اين توجه توام با دور انديشي امام باعث شد كه انقلاب اسلامي امروز پرچمدار نظام ارزشي و حقوقي اسلام براي زنان در مقابل نظامهاي ارزشي سكولار و لائيك بشود. بدون شك استمرار چنين حركتي كه امام آ غاز گر آن بودند امروزه بدون پشتوانة كافي علمي و آكادميك امكان پذير نيست.

در دو دهة اخير مراكز دانشگاهي جهان شاهد پديد آمدن و رشد جديد و با اهميتي تحت عنوان مطالعات زنان بوده اند. اين رشته كه به صورت ميان رشته اي و با پيوند موضوعي با رشته هاي مختلف علوم انسان تأسيس گشته بسرعت گرايشهاي متعدد تئوريك و كاربردي يافته و گستردگي فراواني به لحاظ محتوايي داشته است.

معرفی رشته علوم ارتباطات اجتماعی

معرفی رشته علوم ارتباطات اجتماعي

انسان‌ قرن‌ بيست‌ و يكم‌ با بشر اوليه‌ تفاوت‌ بسياري‌ دارد و بايد براي‌ برقراري‌ ارتباط‌ با او، بخصوص‌ ارتباطي‌ با نفوذ و پايدار كه‌ با حرف‌ها و تجربه‌هاي‌ تازه‌ و ناگفته‌ همراه‌ باشد، به‌ هنر و دانش‌ پيچيده‌ علوم‌ ارتباطات‌ اجتماعي‌ مجهز بود.

اين‌ علم‌ امروزه‌ در دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌ سراسر دنيا تدريس‌ مي‌شود و در كشور ما نيز با دو گرايش‌ روزنامه‌نگاري‌ و روابط‌ عمومي‌، يكي‌ از رشته‌هاي‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ انساني‌ است‌.

گرايش‌ روزنامه‌نگاري‌ گرايش‌ روزنامه‌نگاري‌ نهال‌ تنومندي‌ است‌ كه‌ از چشمه‌هاي‌ هنر و ادبيات‌، فرهنگ‌ و فلسفه‌، سياست‌ و اقتصاد، صنعت‌ و تكنولوژي‌ سيراب‌ مي‌شود براي‌ همين‌ دانشجوي‌ اين‌ رشته‌ دروس‌ تئوري‌ و نظري‌ مانند مباني‌ جمعيت‌شناسي‌، مباني‌ روانشناسي‌، مباني‌ فلسفه‌، مباني‌ علم‌ اقتصاد، نظريه‌هاي‌ ارتباطات‌ اجتماعي‌ وانديشه‌هاي‌ سياسي‌ در قرن‌ بيستم‌ را مطالعه‌ مي‌كند همچنين‌ دروسي‌ را كه‌ هم‌ جنبه‌ عملي‌ و هم‌ جنبه‌ تئوري‌ دارند مثل‌ اصول‌ و تكنيك‌هاي‌ تهيه‌ خبر، مصاحبه‌، گزارش‌، روش‌ تحقيق‌، عكاسي‌ خبري‌، صفحه‌آرايي‌ و ويراستاري‌ را آموزش‌ مي‌بيند.

جستجو کلید واژه

جستجوی کلیدواژه

 

در این درس می‌خواهیم کلیدواژه‌هایی را برای سایت mykindlereviews.com جستجو کنیم. این وب‌سایت دستگاه‌هایی برای خواندن کتب الکترونیکی ارائه می‌نماید.

هدف سایت فراهم کردن اطلاعات، بررسی تخصصی کتب و محصولات و نیز فروش محصولات مرتبط از طریق سایت آمازون می‌باشد. اولین قدم در انتخاب کلیدواژه گرفتن ایده‌ی مناسب از طریق پرس وجو و تحقیقات اولیه می‌باشد. از قبل تعدادی از کلیدواژه‌هایی که مرتبط با این وب‌سایت را یافته‌ایم. در این مورد قبل از طبقه‌بندی کلیدواژه‌ها می‌خواهیم ابتدا درباره‌ی آن‌ها تحقیق کنیم تا نتیجه‌ی کار در طبقه‌بندی کلیدواژه‌ها به ما کمک نماید.

بنابراین به سراغ ابزار جستجوی کلیدواژه‌ها در گوگل می‌رویم. بعد از این کار واژه‌های بسیار بیش‌تری را نسبت به تعداد اولیه در اختیار خواهیم داشت. هم‌چنین درمی‌یابیم که کدام یک از کلیدواژه‌ها دفعات بیش‌تری در گوگل مورد جستجو قرار گرفته‌اند. این ابزار دو روش را برای کلیدواژه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. می‌توانید در این کادر کلیدواژه‌های اولیه را قرار دهید و یا این‌که در فیلد وب‌سایت، آدرس مورد نظر را وارد کنید.

چنان‌چه در جمع‌آوری ایده‌های اولیه ناموفق بودید استفاده از URL وب‌سایت راه مناسبی برای دریافت کلیدواژه‌های پیشنهادی می‌باشد. از آن‌جایی که بیش از این کلیدواژه‌ی جاهایی را انتخاب کرده‌اید، می‌خواهیم آن‌ها را به درون‌کادر کلیدواژه‌ها copy و paste نماییم.

بنابراین ابتدا درون این فیلد کلیک کرده و سپس در فایل Word فهرست کلیدواژه‌ها را انتخاب نمایید. حال روی این فهرست کلیک راست نموده و گزینه‌ی Copy را برگزینید.

آن‌گاه در صفحه‌ی مربوط به ابزار کلیدواژه‌ی گوگل، پس از کلیک راست بر روی paste کلیک نمایید.

حال روی دکمه‌ی Search کلیک کنید.

حال این عبارت امنیتی را در این فیلد وارد کرده و مجددا روی Search کلیک کنید.

هنگامی که فهرست به نمایش درآمد، لغزنده را به سمت پایین درگ کنید تا این فهرست را بهتر مشاهده کنید. حال نگاهی به کلیدواژه‌ها می‌اندازیم تا از مرتبط بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنیم.

بهتر است ستون Competition را غیرفعال نمایید زیرا ما روش دیگری را برای تعیین میزان رقابتی بودن استفاده می‌کنیم که در درس‌های آینده به آن خواهیم پرداخت.

اعدادی که گوگل در این زمینه ارائه می‌دهد بیشتر به سمت مسائل دیگر می‌باشد نه SEOها. بنابراین در این قسمت و از منوی بازشوی Columns روی گزینه‌ی Competition و سپس دکمه‌ی Apply کلیک کنید.

مشاهده می‌نمایید که ستون مورد نظر حذف شده است.

همچنین قصد داریم ستون Local Monthly Searches را نیز غیرفعال کنیم.

بنابراین در همان منوی بازشو، این گزینه را غیرفعال نمایید.

با کلیک بر روی Apply ستون کلیدواژه‌ها و ستون Global Monthly Searches را مشاهده می‌کنید که تنها میزان جستجوی میانه در سطح جهان می‌باشد.

به این ترتیب می‌توانید تعداد متوسط جستجوهای ماهیانه برای هر کلیدواژه مشاهده نماییم. اکنون می‌خواهیم این فهرست را به صورت فایل اکسل، Exportنماییم برای اینکار نوار لغزنده را به بالا درگ نمایید تا در ابتدای این فهرست بخش دانلود را مشاهده کنید. پس از کلیک روی دانلود بر روی All کلیک نمایید.

در کادر بازشده و از منوی بازشوی Format گزینه‌ی CSV for Ex را برگزیده و بر روی دانلود کلیک کنید.

اکنون در کادر بعدی بر روی Save کلیک کنید.

به این ترتیب کلمات کلیدی مورد نظر به صورت یک فایل Excel بر روی سیستم ذخیره می‌شود. این فایل، همان فایل دانلود شده می‌باشد. وجود فایل‌های Spread Sheet زمینه را برای ادامه‌ی کار فراهم می‌کند.

چنان‌چه کلیدواژه‌های دیگری را برای جستجو در نظر دارید همواره می‌توانید از گوگل کمک بگیرید.

 

 

معرفی رشته کاردانی فنی کشتی

معرفی رشته كاردانی فني كشتي

صنايع دريايي كشور براي استفاده از شناورهاي ساحلي، بالا بردن بازدهي و كاهش هزينه نگهداري و تعميرات شناورها نياز به جذب و تربيت افراد متخصص در اين صنعت را دارد.يكي از تخصص‎هاي مورد نياز در اين صنعت، كاردان فني كشتي است.

افرادي كه تخصص لازم را براي راهبري، تعمير و نگهداري موتور‎ها و دستگاه‎هاي فني روي شناور‎هاي مختلف اعم از ( تجاري و نظامي) مانند ناوچه‎ها، يدك‎كش‎هاي تداركاتي، آتشخوار، تعميراتي، مسافري كوچك و واحدهاي هيدروگرافي و اقيانوس‎شناسي دارند.

 

فارغ‎التحصيلان اين رشته مي‎توانند در سازمان‎ها و ارگان‎هاي مختلف نظامي و كشوري مسؤوليت تعمير و نگهداري موتور‎ها و دستگاه و تجهيزات روي آنها را بر عهده بگيرند و پس از حداقل 5 سال تجربه عملي روي شناور‎ها در دريا، به عنوان تكنسين ارشد موتورخانه يا كمك ناظر مهندس كشتي در كشتي‎هاي اقيانوس‎پيما فعاليت كنند.

 

درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل:

دروس پايه:

رياضيات عمومي، فيزيك مكانيك، فيزيك حرارت، فيزيك الكتريسته و مغناطيسي، نقشه‎كشي صنعتي

 

دروس اصلي:

استاتيك و مقاومت مصالح، حفاظت و ايمني و بهداشت كار، ترموديناميك صنعتي، انتقال حرارت، مكانيك سيالات، شيمي و خواص مواد، ماشين‎هاي الكتريكي و اجزاء ماشين، كنترل اتوماتيك و اندازه‏‎گيري

 

دروس تخصصي:

ساختمان كشتي، موتورهاي درونسوز يا احتراق داخلي، مولـّدهاي بخار، توربين‎هاي بخار، آرشيتكت كشتي ( هيدرو استاتيك و هيدروديناميك)، تأسيسات و تجهيزات، زبان تخصصي، الكترونيك و مخابرات ، كار آموزي، كارگاه برق ( بسياري از درس‎هاي اين رشته همراه با آزمايشگاه و كارگاه است)

پروسه انتخاب کلید واژه

پروسه انتخاب کلیدواژه

 

همان‌طور که گفته شد انتخاب کلیدواژه اساسی‌ترین بخش SEO می‌باشد. بنابراین در این بخش مراحل اصلی انتخاب کلیدواژه را بررسی خواهیم کرد. برای یافتن کلیدواژه‌های صحیح هفت مرحله باید طی شود. ایده مناسب، طبقه‌بندی، جستجو و تحقیق، جمع‌آوری نتایج، غربال کردن نتایج، تعیین میزان رقابتی بودن و انتخاب کلیدواژه‌های مورد نظر.

 

حال به ترتیب این مراحل را بررسی می‌نماییم. مرحله اول شکل‌گیری ایده‌ی اصلی‌ کلیدواژه‌هاست. در ابتدا باید این مسائل مشخص شوند که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند و کجا زندگی می‌کنند. وب‌سایت شما تنها به منطقه‌ی خاص اختصاص دارد و یا تمام کشور و حتی جهان را در بر می‌گیرد. و هم‌چنین باید اطلاعاتی درباره‌ی وضعیت جمعیتی آن‌ها داشته باشید. بدانید کدام جنسیت در اکثریت است. جمعیت از نظر سنی در چه وضعیتی قرار دارد. درآمد آن‌ها چه‌قدر است و سایر موارد. تمام این فاکتورها در انتخاب کلیدواژه‌ها موثرند. زیرا ممکن است هر یک از بخش‌های جامعه، کلیدواژه‌های متفاوتی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال یک دندان‌پزشک اهل تهران احتمالا تمرکز خود را روی منطقه‌ی تهران قرار می‌دهد. و کلیدواژه‌ها نیز شامل کلماتی نظیر تهران و هم‌چنین نام چند شهر نزدیک خواهد بود. اما برای کسانی که مخاطبشان تمام جهان است بهتر است سعی کنند از طریق یافتن بهترین مشتری‌هایشان جامعه‌ی مخاطب را شناسایی کنند. در امر یافتن ایده‌ی مناسب برای تعیین کلیدواژه، به حرف دیگران گوش کنید و توجه نمایید که چگونه درباره‌ی محصولات و خدمات شما صحبت می‌کنند. سعی کنید کلیدواژه‌های موجود در حرف‌های آن‌ها را مشخص نمایید.