مجله اینترنتی پویش

طرز تهیه آش لپه + نکاتی برای خوشمزه تر شدن غذا

آش لپه,

آش، حلیم و سوپ جزو غذای محبوب فصول سرد سال هستند و بسیار طرفدار دارند و افرادی هم که دچار سرماخوردگی شده اند انواع آش را مصرف می کنند. اگر به آش علاقه دارید پس به شما پیشنهاد می کنیم آش لپه را تهیه کنید و از طعم این غذای خوشمزه خانگی لذت ببرید. پخت انوع آش در ایران بسیار رواج دارد. از آش های پرطرفدار می توان به آش رشته، آش اسفناج و آش دوغ اشاره کرد که در فصل های مختلف سال پخته می شوند مواد لازم عدس نصف پیمانه لپه نصف پیمانه سویا 1 پیمانه خرده برنج نصف پیمانه سبزی آش 1 کیلو نعناع و جعفری 200 گرم…

در حال بارگزاری سایت...

مجله اینترنتی پویش

آش، حلیم و سوپ جزو غذای محبوب فصول سرد سال هستند و بسیار طرفدار دارند و افرادی هم که دچار سرماخوردگی شده اند انواع آش را مصرف می کنند. اگر به آش علاقه دارید پس به شما پیشنهاد می کنیم آش لپه را تهیه کنید و از طعم این غذای خوشمزه خانگی لذت ببرید. پخت انوع آش در ایران بسیار رواج دارد. از آش های پرطرفدار می توان به آش رشته، آش اسفناج و آش دوغ اشاره کرد که در فصل های مختلف سال پخته می شوند مواد لازم عدس نصف پیمانه لپه نصف پیمانه سویا 1 پیمانه خرده برنج نصف پیمانه سبزی آش 1 کیلو نعناع و جعفری 200 گرم…

گفت و گو با کاربران مطالب سایت آمار سایت تماس با ما دسته بندی مطالب نظرسنجی خبرنامه اطلاعات سایت حالت شبانه حالت روزانه

گفت و گو با کاربران

طرز تهیه آش لپه + نکاتی برای خوشمزه تر شدن غذا

مشاهده دسته بندی
طرز تهیه آش لپه + نکاتی برای خوشمزه تر شدن غذا یکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت آشپزی »

آش، حلیم و سوپ جزو غذای محبوب فصول سرد سال هستند و بسیار طرفدار دارند و افرادی هم که دچار سرماخوردگی شده اند انواع آش را مصرف می کنند. اگر به آش علاقه دارید پس به شما پیشنهاد می کنیم آش لپه را تهیه کنید و از طعم این غذای خوشمزه خانگی لذت ببرید.

پخت انوع آش در ایران بسیار رواج دارد. از آش های پرطرفدار می توان به آش رشته، آش اسفناج و آش دوغ اشاره کرد که در فصل های مختلف سال پخته می شوند

مواد لازم

  • عدس نصف پیمانه
  • لپه نصف پیمانه
  • سویا 1 پیمانه
  • خرده برنج نصف پیمانه
  • سبزی آش 1 کیلو
  • نعناع و جعفری 200 گرم
  • روغن زیتون به میزان دلخواه
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • آب به میزان لازم

 

آموزش طرز تهیه آش لپه

لپه را قبل از پخت در قابلمه ای به مدت یک ساعت بخیسانید تا خوب نرم شود.

در قابلمه دیگر سویا را به مدت نیم ساعت با زردچوبه و خرد برنج بگذارید که پخته شود.

بعد از اینکه لپه، عدس و سبزی ها را به آن اضافه کردید به مدت 40 دقیقه روی حرارت پایین قرار دهید تا جا بیفتد.

در هنگام پخت هر ده دقیقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد و در آخر هم روغن زیتون را اضافه کنید و میل کنید.

 

نکات مهم

در صورت مایل بودنید می توانید از گوشت چرخ کرده به جای سویا استفاده کنید.

آش لپه را می توانید در میان وعده و پیش غذا استفاده کنید.

آش لپه را می توانید در وعده افطار تهیه کنید و میل کنید.

زمان آماده سازی و پخت آش لپه در حدود 2 ساعت است.

تهیه این مقدار آش لپه برای 6 تا 8 نفر می باشد.

 

خواص لپه

حبوبات پروتئین بالایی دارند و به همین جهت برای کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند انتخابی مناسب است. با مصرف 100 گرم لپه در حدود 22 گرم پروتئین به بدن می رسد و برای افرادی که گوشت نمی خورند می توانند لپه را با برنج میل کنند و پروتئین و انرژی کافی را به بدن برسانند. لپه در مقایسه با دیگر حبوبات نفخ کمی دارد و به این دلیل که پوست آن کنده می شود نباید زیاد خیسانده شود.

لپه منبع خوب ویتامین ب1 و ب 6 و اسید فولیک است و البته به این شرط که خیلی پخته نشود زیر ویتامین ب بر اثر حرارت از بین می رود.

لپه برای درمان بیماری های قلبی، فقر آهن، کم خونی، سلامت دستگاه گوارش، دیابت، فشار خون بالا و … مفید می باشد.

لپه به دلیل داشتن کلسیم برای افرادی که از شیر و ماست استفاده نمی کنند گزینه ای مناسب است.

پوریا کرمی 40